ПОРАДИ БАТЬКАМ

При прийомі дітей до школи у ході співбесіди будуть враховуватись:

• Загальна готовність дитини до школи (фізичний розвиток, навички самообслуговування, санітарно-гігієнічні навички, готовність руки);

• Психологічна готовність дитини до школи;

• Інтелектуальна готовність дитини до школи (найпростіші форми мислення та психічні процеси);

• Розвиток мови і мовлення;

• Рівень засвоєння програми дитячого садка.

Будуть використані тести, що дають можливість виявити:

• Рівень готовності дитини до школи;

• Володіння дитиною способами класифікації та узагальнення;

• Розвиток логічного мислення, мовлення та здатність до систематизації;

• Особливості внутрішньої позиції дитини

• Орієнтування в навколишньому середовищі;

• Дослідження розвитку дрібної моторики руки дитини та визначення рівня володіння олівцем.

На другому етапі перевіряються уміння і навички, що мають бути сформовані у дітей 6-ти років за програмою дитячого садка:

• Рівень розвитку зв’язного мовлення;

• Фонематичне сприймання;

• Здатність до лексичного морфологічного і синтаксичного узагальнень;

• Розуміння відношень між числами і цифрами;

• Рахунок, порівняння чисел у межах десяти;

• Додавання і віднімання у межах десяти;

• Вміння порівнювати геометричні фігури за величиною і формою;

• Знання про характерні особливості пір року, сезонні особливості;

• Вміння орієнтуватись у часі;

• Розуміння необхідності дбайливого ставлення до інших людей та природи, що нас оточує

У співбесіді виявляються також готовність дитини слухати учителя, вміння порівнювати, узагальнювати, її просторову уяву, особливість пам’яті та творчий потенціал дитини.

Співбесіду із дітьми та їх тестування проводять класоводи, учителі англійської мови, психолог. Приймаються діти, рівень готовності яких є достатнім (вище середнього рівня) для навчання у спеціалізованій школі.

 

І ще декілька слів для батьків. 

Результати тестів на співбесіді можуть вас розчарувати. Але пам’ятайте, що всі ми – учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи – це комплекс здібностей, що піддаються корекції. Вправи, завдання, ігри, обрані Вами для розвитку дитини, легко і весело можна виконувати з мамою, татом, бабусею, старшим братом – з усіма, хто має вільний час і бажання навчатися разом із дитиною. Добираючи завдання, зверніть увагу на слабкі місця розвитку дитини.

Ви можете дати волю своїй фантазії і видозмінювати завдання, а можете точно дотримуватись інструкції – у будь-якому випадку Ваша дитина росте і наближається до школи. Але запам’ятайте, будь ласка, кілька простих правил:

  • заняття з дитиною мають бути обопільно добровільними;
  • їх тривалість не має перевищувати 35 хвилин;
  • не намагайтеся пропонувати дитині завдання, якщо вона стомлена;
  • постарайтеся, щоб заняття мали регулярний характер – “мозковий штурм” під час підготовки до школи не ефективний;
  • якщо Ви побоюєтеся за успіхи своєї дитини, радимо Вам не зосереджуватися на виробленні конкретних навичок.

 

Методичні прийоми навчання у початковій школі постійно змінюються, є багато авторських програм, і Ваші зусилля можуть піти врозріз із ними. Корисніше використовувати загальнорозвивальні вправи для зміцнення сприймання, пам’яті, уваги, тонкої моторики рук. Учіть дитину звертати увагу на те, як звучать слова, – пропонуйте їй виразно повторювати слова, як українські, так і іноземні, знайомі й незнайомі. Розучуйте з нею вірші, скоромовки і складайте казки. Просіть повторювати напам’ять почутий текст і переказувати його своїми словами.

Дуже корисно запам’ятовувати різні предмети, їх кількість і розташування; звертайте увагу дитини на деталі пейзажу й довкілля. Не забувайте порівнювати різні предмети і явища: що в них загального і відмінного.

Запропонуйте дитині запам’ятати послідовність цифр (наприклад, номери телефонів). Добре стимулюють розвиток концентрації уваги ігри-лабіринти, в яких потрібно “простежити” доріжку персонажа, а також завдання на порівняння двох майже однакових малюнків.

Не нехтуйте заняттями, що розвивають і зміцнюють дрібні рухи рук: ліплення, малювання, аплікації, ігри з конструкторами – усе це створює передумови для формування красивого почерку і сприяє розвитку мислення дитини. Використовуйте підручні засоби – можна відокремити горох від кукурудзи чи бобів, розсортувати ґудзики, розкласти сірники.

І, незалежно від успіхів Вашої дитини, намагайтеся створювати здоровий настрій перед школою, за якого вона б прагнула до знань, не боялася низьких балів і була впевнена у тому, що вона для Вас найулюбленіша!